lördag 20 februari 2016

Årets affärer

Eller - ovanligt aktiv

I år har jag varit ovanligt aktiv och det kan vara på sin plats med en uppdatering. Hitintills har jag i år gjort följande affärer.

KÖPT 200 SEB A à 79,20 kr
KÖPT 150 Sandvik à 68,41 kr
Växlat över mina sista SEB C till SEB A med en kursvinst på ca 4 kr/aktie.
KÖPT 150 SKF B à 121,26 kr
SÅLT 150 SKF B à 141,74 kr
KÖPT 100 Evolution Gaming à 219,39 kr
SÅLT 100 Evolution Gaming à 224,61 kr
Amorterat hela 5200 kr på mina lån. (obs, ironi)

Skillnaden i kurs mellan SEB A och SEB C övergår mitt förstånd. Rent teoretiskt borde A-aktien vara dyrare då den har fler röster men nu är det precis tvärtom. Jag gissar att det beror på att likviditeten i C-aktien är sämre och att den av den anledningen inte har rasat lika fort som A-aktien, men jag tycker inte att det argumentet håller då marknaden brukar vara snabb på att utjämna sådana diskrepanser.

Mitt inhopp i Evolution Gaming är verkligen inte likt mig. Jag hade aktierna i ca 30 min och kände mig som en riktig trader en lång stund. Ända tills jag kollade in kursen någon dag senare och såg att de stod i 280 kr...... I vilket fall var det några kronor in på kontot. Jag tror inte att nedgången på marknaden är klar för den här gången ännu och väntar vid sidlinjen ett tag till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar