fredag 10 oktober 2014

Förändring av innehaven

Eller - har jag varit ute för tidigt?

Man kan lugnt säga att det har hänt en del på börsen i oktober. Att det skulle kunna bli stökigt hade jag förstått, men att det skulle bli en rejäl nedgång hade jag inte räknat med. Nu har index (OMXS30) gått ned en bra bit och är när jag skriver det här -1,7% på helåret.


Sen 1/9 har jag varit köpare och plockat på mig följande (kostnad exkl courtage):

200 SEB A à 90,38 kr
200 SEB C à 84,60 kr
30 Starbucks Corp à $77,05
550 Sandvik à 80,40 kr (snitt på flera inköp)
2500 Rederi AB Transatlantic à 6,45 kr
500 Dedicare B à 20,80 kr

Trots senaste veckornas ras ligger aktierna på ungefär samma nivå idag, förutom Sandvik och Starbucks där jag var alldeles för tidigt ute.

Nu är såklart tusenkronorsfrågan hur det kommer att gå resten av året. I vanlig ordning har jag inte en susning, men jag tycker och tror att det jag köpt under hösten har varit till godtagbara nivåer och har en förhoppning och tro om att det kommer att vara bra på sikt. Förhoppningsvis kommer jag att vara nettoköpare på börsen de närmaste 20 åren och då kan nog det här bli bra. Om man känner sig orolig att man köpt för dyrt kan man trösta sig med det här inlägget.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar